Diverse, Energie regenerabilă

FlixBus testeaza panourile CIGS pentru flota sa de autobuze

După ce a anunțat planurile de testare a autobuzelor cu celule pe bază de hidrogen în noiembrie, FlixBus a lansat un proiect pilot de reducere a consumului de motorină prin utilizarea panourilor solare pe vehiculele companiilor partenere. FlixBus susține că modulele CIGS ultra-subțiri și ușoare ajută la economisirea a 1.7 litri motorină la 100km.
Compania germană FlixMobility care activează sub brandul FlixBus a început testarea panourilor Solare Flexibile (CIGS) pentru autobuzele operate de partenerii săi în efortul de a reduce consumul de motorină și emisiile de CO2.

Panourile fotovoltaice vor furniza energie pentru circuitele electrice ale autobuzelor, iar primele module instalate sunt testate pe ruta Dortmund-Londra. FlixMobility a relatat că panourile ultra-subțiri și ușoare utilizate – furnizate de Trailar Marea Britanie – nu creează rezistență la aer.
Folosind un controler inteligent de încărcare, panourile sunt conectate la alternatorul de pe autobuz, care poate reîncărca bateria vehiculului. “În timpul perioadei de testare, a fost economisit în mediu 1.7 litri de motorină la 100km”, a declarat compania de planificare a rutelor.
FlixMobility Munchen, a declarat că panourile CIGS vor alimenta în întregime porturile și prizele USB pentru pasageri, aerul condiționat, rețeaua Wi-Fi și sistemul de divertisment media. „Pe baza rezultatelor inițiale, vom evalua măsura în care extindem acest proiect la mai multe autobuze, sau chiar la toate autobuzele din rețea”, a declarat compania.

Conexiunea Hanergy
Trailar, care se descrie ca deținătorul Grupului Deutsche Post DHL, bazată în Bonn, pe site-ul său, susține că „covorașele” solare au o eficiență de conversie de 18% și cântăresc 2kg pe m². Panourile au fost dezvoltate în parteneriat cu MiaSolé, producătorul de panouri CIGS din SUA, o filială a producătorului chinez de panouri flexibile Hanergy.
În noiembrie, FlixMobility a anunțat că lucrează cu compania Freudenberg Sealing Technologies pentru a testa autobuzele cu celule cu hidrogen în călătoriile pe distanțe lungi operate de partenerii săi.
Primele autobuze electrice care funcționează în Franța și Germania au fost fabricate de producătorii chinezi BYD și Yutong pentru FlixBus. Firma de planificare a rutelor susține că transportul cu celule de combustibil oferă producătorilor de autobuze europeni o șansă de a participa la viitorul unei mobilități ecologice durabile.
În conformitate cu modelul de afaceri al FlixBus, compania nu deține vehicule proprii, dar oferă servicii de planificare a rutelor și alte servicii de rețea operatorilor de autobuze care își fac re-branding la flota de autobuze conform modelului FlixBus.