Diverse

CATL anunta baterii pentru Tesla cu o garantie de 2 milioane kilometri

Tesla Model 3 va fi prima mașină electrică din istorie care va putea fi condusa 2 milioane de kilometri, sau de aproape 7 ori mai mult decât o mașina electrică astăzi, fără a înlocui bateria. De fapt, Model 3 va primi o baterie practic „pe viață” cu o garanție de 16 ani. Cel mai mare producător chinez de baterii, Amperex Technology Co Ltd (CATL), va furniza pentru Tesla o baterie nouă. CATL a anunțat disponibilitatea de a lansa primul lot de astfel de baterii.

Bateriile moderne pentru vehicule electrice trebuie înlocuite după aproximativ 320.000 km. Tesla intenționează să crească această cifră de aproape șapte ori. Hi-tech+ a mai menționat deja că compania lucrează la un proiect intern secret Roadrunner pentru a lansa propria producție de baterii ieftine și de mare capacitate. Obiectivul strategic al lui Ilon Mask este de a reduce costul bateriei la sub 100$/kWh. Între timp costul bateriilor Tesla sunt estimate la 150$/kWh.
În paralel, inginerii companiei, startup-urilor achiziționate și echipele partenere lucrează la sarcini pentru creșterea capacității bateriei și durabilitatea acestora.
Musk a spus că propria cercetare și dezvoltare în domeniul bateriilor și achiziționarea de echipamente pentru producția proprie de baterii (care a fost deja făcută) nu împiedică cooperarea cu alte companii de baterii. Partenerul Tesla – CATL este cel mai mare producător de celule de combustibil din China.
Luna trecută, a fost cunoscut faptul că noile baterii cu durată lungă de viață dezvoltate în parteneriat cu CATL și Tesla vor apărea mai întâi pe Model 3, asamblat la Gigafactory din Shanghai, apoi vor începe să fie furnizate la toate celelalte fabrici. Data lansării lor încă nu a fost făcută publică. Se presupune aceste baterii vor apărea nu mai devreme de sfârșitul anului.

Pe 9 iunie, presedintele administrației CATL, Zeng Yuquun, a anunțat că compania este gata să înceapă producția unei noi baterii pentru Tesla, care va rezista 16 ani sau 2 milioane de kilometri. După cum scrie Electrek cu referire la Bloomberg, primul lot de astfel de baterii va merge la fabrica chineză Tesla.

Zeng a mai spus că discută în mod regulat cu CEO Tesla, Elon Musk: „Ne înțelegem bine, este un tip amuzant. Vorbește toată ziua despre cost, iar eu îl conving că avem soluțiile potrivite.”
Costul este defapt unica problemă. Zeng Yuquun a spus că noua baterie va costa cu 10% mai mult decât bateriile actuale, cu o durată de viață mult mai scurtă. Musk vrea baterii cu caracteristici avansate și mai ieftine decât cele actuale. Din declarațiile făcute de Zeng Yuquun, se poate înțelege că prețul bateriilor este ultima problemă asupra căreia părțile nu au ajuns încă la un acord. Dacă prețul crește, Musk va trebui să piardă în profit sau să crească costul Model 3 pentru cumpărătorii finali.

Postări relevante